במהלך ניסיונות החילוץ: רבה של אוקראינה ניצל ממוות

    נתי קאליש 1 Comment on במהלך ניסיונות החילוץ: רבה של אוקראינה ניצל ממוות

    בעקבות פיצוץ הסכר נובה קחובקה הסמוך לחרסון הרב משה אסמן הגיע עם משלחת סיוע הומניטרית לאיזור האסון. המשלחת ספגה הפגזות כבדות מהצד הרוסי במהלך ניסיונות החילוץ של תושבי המקום, כשרק בנס איש מחברי המשלחת לא נפגע

    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במחוז חרסון שבדרום אוקראינה החל פינוי המוני של תושבים שמתגוררים ביישובים על גדות נהר הדנייפר, בעקבות האסון שאירע בסכר נובה קחובקה, שפיצוץ עז  גרם לפריצתו, וכמויות אדירות של מים החלו להישפך במורד הנהר וקיים חשש גדול לאסון הומניטרי ואקולוגי שיילך ויתפתח במדינה. 

    עם היוודע דבר האסון, הרב משה אסמן רבה הראשי של המדינה החל לבדוק את המצב בקהילות היהודיות שעוד נותרו במקום בכדי לראות כיצד ניתן לסייע. הרב הורה לאנשיו לארגן מקומות אירוח לפליטים מאיזור האסון, בכפר היהודי 'אנטווקה' שבפאתי הבירה קייב.

    לצד זאת, לאחר ששוחח עם ראשי קהילות וגורמי ממשל רשמיים באיזור האסון, החליט הרב הראשי להוציא באופן מיידי משלחת סיוע הומניטרית לאיזור.

    למרות הסיכון הכרוך בכך, בגלל שהצבא הרוסי עדיין תוקף באיזור, המשלחת הגיע הבוקר לאיזור והיא כוללת צוות רופאים שמתנדבים בשורות הקהילה היהודית, לצד משאיות ורכבים עמוסים במים, מזון, תרופות וביגוד. לאור המצוקה של בעלי החיים במקום המתנדבים הביאו עימם גם ציוד הצלה עבורם.

    המשלחת הצטיידה בנוסף גם בסירות גומי שיסייעו במאמצי החילוץ ורכבים שיכולים לנוע על המים. בנוסף בגלל שהמאגר שהופצץ היה מקור למי שתיה עבור תושבי האזור וכעת אין מקור חלופי, אנשים בהולים לקנות מים בעקבות המצוקה והחנויות מתחילות להתרוקן, המשלחת הביאה איתה לאיזור גם מכונות שמייצרות מים עבור התושבים.

    במהלך ניסיונות החילוץ במקום כוחות של הצבא הרוסי החלו לירות ארטילריה כבדה לכיוון משלחת החילוץ ורק בנס איש לא נפגע.

    הרב משה אסמן הרב הראשי לאוקראינה אמר לאחר התקרית: "הגענו כעת עם משלחת חירום ראשונה לאיזור האסון, על מנת לראות את המצב במקום בכדי לראות כיצד ניתן לסייע. אני עומד בקשר עם הקהילות היהודיות והרשויות במקום בכדי לסייע בכל דבר שנוכל להיות לעזר לתושבים המסכנים שחרב עליהם עולמם בעקבות פשעי המלחמה שרוסיה מבצעת כאן כבר למעלה משנה. גם את משלחות החילוץ הם מפגיזים ללא הרף ומבצעים פשעים כנגד האנושות. אני קורה לכל מדינה מוסרית לבוא ולסייע בכדי למנוע את המשבר ההומניטרי שאנו עומדים בפתחו".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אין על המסירות נפש של חבד למען היהודים!!
      מכיר מקרוב את הרב אסמן. שליח צדיק של הרבי מליובאוויטש שעושה הכל אבל הכל- למען אחינו היהודים!!!
      ה' ישמור אתכם וישלם לכם בכפל כפליים!!!